SLA

(Service Level Agreements)

Hur snabb hjälp behöver du?

För att säkra dina krav på tillförlitlig och säker drift och kommunikation så låter vi dig välja vilken servicenivå du vill ha. Därför erbjuder vi fyra olika nivåer av serviceavtal.

Ett SLA är ett avtal av en överenskommen servicenivå och support som upprättats mellan dig som kund och Britt. Vår SLA Standard ingår alltid som grund för alla våra driftavtal, men ni kan själva välja att växla upp till snabbare nivå.

SLA Standard: Vardagar 07:00 - 17:00
SLA Prio 80: Vardagar 06:00 - 22:00
SLA Prio 96: Vardagar 06:00 - 22:00 samt helger 09:00 - 17:00
SLA Prio 168: Dygnet runt, alla dagar, året runt

Sannolikheten att ett visst dataproblem är nytt är faktiskt inte så stor

Vi har en kunskapsbank där vi samlar all information om vårt arbete. Med hjälp av kunskapsbanken arbetar vi kostnadseffektivt och smidigt för att underlätta vardagen för dig. Vi har även ett effektivt ärendehanteringssystem som gör att ditt ärende hamnar hos rätt person med rätt kompetens vid rätt tidpunkt. Smart va?

Funderar du över något eller har frågor? Vi ringer dig, du berättar vad ni söker och vi lyssnar. Låter bra?

Det är vi som är servicedesk

I vår Servicedesk jobbar över 20 personer enbart med att ta hand om våra slutanvändare. Idag har vi över 180.000 slutanvändare, det är lika mycket som ungefär 12 fullsatta globen. Vi tycker att våra slutanvändare är viktigast för oss, för det är hos dem vårt dagliga jobb blir så avgörande, att vi snabbt kan lösa problem och utmaningar och att vi finns här när det behövs.

Det finns plats för er också – Oavsett hur många ni är – Välkomna hem.

Möt några av oss

Möt Christian som jobbar i ServiceDesk 2:nd line, gör djupare felsökningar i kundcase, är daglig support till våra kunder och tycker om matlagning.

Möt Roger som jobbar i 2:nd Line Support, har kontorets största hund och älskar att hitta lösningar på lite mer svårlösta supportärenden.

“Många tror och säger att jag ``jobbar väl med data``. Då brukar jag svara nej, jag jobbar med människor. Det är människornas problem vi ska lösa, inte datorns problem.”

Roger Lindblom

Ibland kan det vara svårt

… att veta vad man behöver hjälp med.
Då brukar vi presentera två alternativ:

I slutändan brukar de båda alternativen leda till samma mål. 

Servicedesk nivåer

Hej. Vi är Britt.

Britt är inget nytt IT-företag. Vi grundades 1989 men för ett tag sedan lyfte vi blicken.

Vi förstår kraften i det vi håller på med. Det handlar inte om var era servrar befinner sig eller vilka datorer, telefoner och andra verktyg som dina användare föredrar. Det handlar heller inte om hur långa, eller komplicerade, avtal som vi tecknar. Det handlar om att IT är den viktigaste och mest kritiska infrastrukturen i dagens samhälle.

105 Medarbetare

Vi letar alltid efter fler talanger. Kanske är det just du som ansluter till vår familj.

340 MSEK

Med medvind i ryggen ser vi en positiv utveckling med hög efterfrågan och sunda finanser.

1002 Driftavtal

Vi älskar det vi gör och i vår drifthall blir det aldrig trångt eller fullbokat. Vi har rum för er också.

Kundreferenser