Telefoni som tjänst

Företagstelefoni kan vara superkrångligt. Det finns många aktörer och olika avtal att välja mellan. Bara lugn, Britt tar hand om det. Så kan du ägna dig åt att prata med kunder istället.

Låt Britt hjälpa dig med telefonin så kan du lägga mer tid på affärerna.

Friheten ökar tillgängligheten

Vi har lösningar som gör att fler på företaget kan svara, oavsett var de befinner sig. Våra mest populära lösningar är dessutom molnbaserade, vilket betyder att ni inte behöver någon hårdvara. Smart helt enkelt.

Med telefoni som tjänst ger vi er bättre kontroll och möjlighet till tillgänglighet i flera kanaler, vilket innebär att du kan ge dina kunder just den service och upplevelse som de önskar, när som helst, var som helst, via valfri kanal och valfri enhet.

Telefoni som tjänst. Perfekt anpassad för ditt företags och dina användares unika behov:

Flexibelt och skalbart
Mobilt och säkert
Operatörsoberoende

Boka arbetsplatsfika med Britt

Vill du veta mer eller få webb-demo? Hör av dig berättar jag mer.

Tillbaka

Tack för din fikfrågan!

Vi skickar en bekräftelse till din e-postadress. Där hittar du även kontaktuppgifterna till din fika-date om du behöver komma ikontakt med hen innan mötet.

{{ contact.name }}
{{ contact.title }} Boka fika
{{ errorMsg }} {{ bookInfo.salesman.name }}. Gå tillbaka
  • {{ day.date }}
  • {{ day.day }}
Dina uppgifter
Fika med britt

Datum: {{ bookInfo.time.date }}

Tid: {{ bookInfo.time.start }} - {{ bookInfo.time.end }}

Rådgivare: {{ bookInfo.salesman.name }}

Plats: {{ bookInfo.salesman.address }}

Hur fungerar det?

Med telefoni i molnet behöver ni heller aldrig fundera på om ni har en uppdaterad version eller rätt funktioner. Dessutom kan ni migrera in er till telefoni i molnet i er egen takt. Vi har rätt kompetens och hjälper er hela vägen från er gamla växel till smidig molnlösning. Alla lösningar skräddarsys och vi har lösningar som hanterar samtliga kanaler, tillexempel kö-samtal, chatt, e-mail eller social media som tillexempel Facebook. Tack vare att det är en molntjänst är den helt plattformsoberoende så kan vi bygga och sy ihop det vi vill ha. Det är precis så flexibelt som det låter.

Vad kostar det?

Kostnaden är baserad på antal användare och hur stort ert företag är. Oftast sänker vi telefonikostnaderna för våra kunder och kan integrera fler funktioner, tillexempel chat, växelfunktion och flerkanalkommunikation. Tack vare våra bättre upphandlade avtal och operatörsoberoende kan vi få fram en billigare lösning. Vår utgångspunkt handlar inte om att skapa samtalsminuter eller tjänster som driver data, utan att skapa rätt kommunikationslösning för just er.

Pris från 49:- / mån per anv

Referenser

Vanliga frågor och svar om företagstelefoni

Vad innebär en molntjänst?

En molntjänst är en teknik där stora skalbara resurser, exempelvis processorkraft, lagring och funktioner, tillhandahålls som tjänster på Internet. Användaren eller köparen behöver i sin tur inte ha någon teknisk kunskap eller kontroll över infrastrukturen.

Vad innebär telefonilösningar i molnet?

Telefoni som molntjänst innebär att du får större flexibilitet och kan enkelt växla upp eller ner antal användare. Du kan också ofta få ner dina telefonkostnader eftersom ni kan ringa genom ert egna nätverk. Det innebär också att vi tar ett totalansvar för drift, support och tjänsteinnehåll och du som kund betalar endast för de tjänster som ni väljer att använda.

Vad krävs för att använda Era tjänster?

För att använda våra tjänster krävs tillgång till Internet. Inget mer. That´s it.

Vad innebär det att ni är operatörsoberoende?

Vi kräver inte att ni specifikt ska välja en särskild operatör för att våra tjänster ska fungera utan det är helt valfritt. Vi hjälper till att välja rätt operatör och även rätt abonnemang så att ni får rätt tjänster till ett bra pris. Vi drivs inte av samtalsminuter eller datavolym som ofta operatörerna gör. Vi drivs av att ni får rätt lösning till rätt pris och att allting fungerar som det ska. Därför kan vi hålla ett lägre pris till er med bättre upphandlade avtal.

Hur fungerar support och service?

Vi tar det samlade ansvaret för samtliga delar av tjänsten och ni behöver inte fundera på olika supportnummer till olika leverantörer då alla delar hanteras av vår Servicedesk.

Hur fungerar det med nya tjänster och funktioner?

En stor fördel med en molntjänst är att nya funktioner och uppdateringar ingår i tjänsten så att Ni aldrig behöver oroa er för att ni har rätt version eller helt plötsligt drabbas av en kostnad som inte är budgeterad, t ex för att ni vill beställa en ny tjänst som kräver en uppgradering.

Går det att kombinera er molntjänst med vår gamla växel då vi inte kan göra alla förändringar omedelbart, inte minst av kostnadsskäl?

Det går bra att migrera i er egen takt och bygga ihop er befintliga lösning med vår molntjänst. Vi arbetar med flera olika tekniska lösningar och kan bistå med teknisk kompetens runt detta.

Hur kan vi kombinera er molntjänst mot Office 365?

Vi har flera olika tjänster där Office 365 och Skype Business blir en del av er kommunikationslösning som innebär att det går att ringa vanliga samtal även utanför Skype samt kombinera det med andra funktioner som t ex integration med mobiltelefoner.

Vi vill bara modernisera delar av vår lösning, främst för vår kundtjänst som tar emot många samtal, kan ni även hjälpa oss med sådana lösningar?

Vi har lösningar som hanterar samtliga kanaler t ex kö-samtal, chatt, e-post eller social media som t.ex Facebook. Tack vare att det är en molntjänst som är helt och hållet plattformsoberoende så kan ni behålla nuvarande lösning.

Vad är största skillnaden med en molntjänst från er mot andra jämförbara alternativ från t.ex. operatörer?

Med telefoni som tjänst från oss har ni en optimal och flexibel tjänst som enkelt kan anpassas efter era behov. Vår utgångspunkt handlar inte om att skapa samtalsminuter eller tjänster som driver data utan bara att skapa rätt kommunikationslösning.