Telefonilösningar för företag

Vi är återförsäljare till Telenor, Tele2 och Telia. Det innebär en rad fördelar för dig som företagskund, bland annat bättre upphandlade priser, du slipper stå i kö i butiker och du slipper upphandla avtalen själv. Dessutom kan vi jämföra operatörerna och komma fram till en för er, bästa lösning. 

Nu är den här! 

iPhone 11, 11 Pro & 11 Pro Max.

Vi helt operatörsoberoende och ni slipper förhandla och sköta era avtal själva. Lås oss vara er kontakt mot er operatör, ni behöver varken byta eller göra om er nuvarande lösning. Om ni trivs i den alltså. Som oberoende leverantör kan vi också hålla ett lägre pris till er med bättre upphandlade avtal.

Prisexempel

Webbshop - Med över 80.000 artiklar

Som kund till oss har du tillgång till vår webbshop – Här kan du hitta allt till kontoret. Med över 80.000 artiklar från de största leverantörerna kan vi erbjuda våra kunder de bästa utbudet med pressade priser och snabba leveranser. Kika in om du är nyfiken, men pssst – kom ihåg, du behöver vara kund för att kunna handla.

Ibland kan det vara svårt

...att veta vad man behöver hjälp med.
Då brukar vi presentera två alternativ:

I slutändan brukar de båda alternativen leda till samma mål. 

Telefoni som tjänst – Molnväxel och Abonnemang

 

Med telefoni som tjänst ger vi er bättre kontroll och möjlighet till tillgänglighet i flera kanaler, vilket innebär att du kan ge dina kunder just den service och upplevelse som de önskar, när som helst, var som helst, via valfri kanal och valfri enhet.

Vi har lösningar som gör att fler på företaget kan svara, oavsett var de befinner sig. Våra mest populära lösningar är dessutom molnbaserade, vilket betyder att ni inte behöver någon hårdvara. Smart helt enkelt.

Flexibelt och skalbart
Molnbaserat
Operatörsoberoende

Molnväxel och Abonnemang

Vi har telefonilösningar till alla storlekar på bolag. Lägg telefonin hos någon som är bra på IT.

Hur fungerar en molnväxel?

Med telefoni i molnet behöver ni aldrig fundera på om ni har en uppdaterad version eller rätt funktioner. Dessutom kan ni migrera in er till telefoni i molnet i er egen takt. Alla lösningar skräddarsys och vi har lösningar som hanterar samtliga kanaler, tillexempel kö-samtal, chatt, e-mail eller sociala medier. Det är precis så flexibelt som det låter.

Vad kostar en molnväxel?

Kostnaden är baserad på antal användare och hur stort ert företag är. Oftast sänker vi telefonikostnaderna för våra kunder och kan integrera fler funktioner, tillexempel chat, växelfunktion och flerkanalkommunikation. Tack vare våra bättre upphandlade avtal och operatörsoberoende kan vi få fram en billigare lösning.

Vad innebär telefonilösningar i molnet?

Telefoni som molntjänst innebär att du får större flexibilitet och kan enkelt växla upp eller ner antal användare. Du kan också ofta få ner dina telefonkostnader eftersom ni kan ringa genom ert egna nätverk. Det innebär också att vi tar ett totalansvar för drift, support och tjänsteinnehåll och du som kund betalar endast för de tjänster som ni väljer att använda.

Vad innebär det att ni är operatörsoberoende?

Massa fördelar. Vi kan hjälpa er att jämföra olika lösningar, upphandla bra avtal och sköta kontakten till er befintliga operatör. Det skapar också fler möjligheter, ni behöver inte byta lösning om ni trivs i den ni har idag, ni kan låta oss sköta kontakten med er befintliga operatör. Är ni dessutom kund till Britt inom andra områden inom IT blir det ännu enklare: En och samma väg in till supporten.

Hur fungerar support?

Vi tar det samlade ansvaret för samtliga delar av tjänsten och ni behöver inte fundera på olika supportnummer till olika leverantörer då alla delar hanteras av vår Servicedesk.

Kan man kombinera en ny lösning med den vi har idag?

Ni behöver inte göra alla förändringar omedelbart. Det går bra att migrera i er egen takt och bygga ihop er befintliga lösning med vår molntjänst. Vi arbetar med flera olika tekniska lösningar och kan bistå med teknisk kompetens runt detta.

Kan vi kombinera med O365?

Ja. Vi har flera olika tjänster där Office 365 och Skype for Business blir en del av er kommunikationslösning som innebär att det går att ringa vanliga samtal även utanför Skype samt kombinera det med andra funktioner som t ex integration med mobiltelefoner.

Vi vill bara flytta delar av vår lösning, främst för vår kundtjänst som tar emot många samtal, går det?

Ja. Vi har lösningar som hanterar samtliga kanaler t ex kö-samtal, chatt, e-post eller social media som t.ex Facebook. Tack vare att det är en molntjänst som är helt och hållet plattformsoberoende så kan ni behålla nuvarande lösning om ni vill. Fråga oss berättar vi mer.

Ibland är det svårt att veta vart man börjar.

  • Vad vill du prata om?

Hej. Vi är Britt.

Britt är inget nytt IT-företag. Vi grundades 1989 men för ett tag sedan lyfte vi blicken.

Vi förstår kraften i det vi håller på med. Det handlar inte om var era servrar befinner sig eller vilka datorer, telefoner och andra verktyg som dina användare föredrar. Det handlar heller inte om hur långa, eller komplicerade, avtal som vi tecknar. Det handlar om att IT är den viktigaste och mest kritiska infrastrukturen i dagens samhälle.

105 Medarbetare

Vi letar alltid efter fler talanger. Kanske är det just du som ansluter till vår familj.

340 MSEK

Med medvind i ryggen ser vi en positiv utveckling med hög efterfrågan och sunda finanser.

1002 Driftavtal

Vi älskar det vi gör och i vår drifthall blir det aldrig trångt eller fullbokat. Vi har rum för er också.

Kundreferenser